Klantcase Quint

Quint Wellington Redwood (Quint) is een toonaangevend adviesbureau voor digitale transformatie met een track record van meer dan 25 jaar in consulting en technologie.


IN EEN OOGOPSLAG

Gebruikers  
290

Industrie
Consultancy

Kantoren
   
  

Klant sinds
2016

Wie is Quint

Het doel van Quint is om de wereld van de bedrijfstechnologie samen te brengen. Daarvoor biedt zij een verscheidenheid aan diensten, waaronder het ontwerpen en operationaliseren van het digitale proces. Tevens kennis delen en samenwerkingsverbanden organiseren die de verandering en innovatie versnellen voor bedrijven die een digitale transformatie ondergaan. Ondersteuning voor organisaties vindt plaats via consulting, training en technologie. Quint voert elk jaar meer dan 250 projecten uit en is momenteel actief in meer dan 48 landen. Kernregio's zijn Nederland, Spanje, Maleisië, Japan en India

Wat was de uitdaging
Voordat Odoo werd geïmplementeerd, gebruikte Quint een verscheidenheid aan applicaties voor CRM, project management en financiën. Zoals een .NET-applicatie, Microsoft Dynamics CRM en op maat (intern) ontwikkelde software. Met verschillende applicaties opereerde Quint in een versnipperd landschap. Er was beperkte tot geen integratie tussen de verschillende applicaties met als gevolg dubbel werk en beperkt zicht op de gehele operationele stromen van Quint. Bovendien was het bedrijf vanwege de inflexibiliteit van de applicaties niet in staat specifiek gewenste functionaliteiten toe te voegen, waardoor het bedrijf niet kon worden gerund zoals het wilde.

Waarom de keuze voor Odoo
Door het versnipperde systeemlandschap en de inflexibiliteit van de applicaties ging Quint op zoek naar een nieuw softwaresysteem. In onderzoek naar ERP-software op de markt kwam Quint Odoo tegen. Wat Quint overtuigde om Odoo te gaan gebruiken was het gemak van aanpassing aan de behoeften van het bedrijf, de roadmap van het platform en de community van ontwikkelaars.


TOEPASSINGEN

Finance 

CRM en Sales 

Projects 

Events 

Expences 

Leaves 

HRM 

Time sheets 

Documents 

Hoe is het project aangepakt

Met een agile aanpak en met behulp van B-Informed, heeft Quint de volgende Odoo applicaties geïmplementeerd: contacten, verkoop, projecten, urenverantwoording, financiële administratie en HRM & verlofregistratie. De keuze voor deze specifieke applicaties werd ingegeven door een sterke focus die Quint legt op haar medewerkers en klanten. Dus het was prioriteit dat het Odoo-systeem eerst werd gebruikt om deze doelgroepen en processen te ondersteunen.

Na de succesvolle implementatie van de eerste set applicaties vond Quint het zinvol om uitbreidingen aan het platform toe te voegen die hun klantenservice verder verbeterden. Vervolgens werden de applicaties CRM, evenementenbeheer, documentmanagement en digitale handtekening met behulp van de ‘one-app-at-a-time’ aanpak geïmplementeerd.


Hoe was de samenwerking met B-informed
Met een gezamenlijk team implementeerden Quint en B-Informed Odoo, gebruikmakend van een agile aanpak. Eerst gericht op de kernprocessen. Na de livegang brak het agile team niet op. In een nauwe samenwerking zijn continu extra functionaliteiten toegevoegd. Nog steeds voert het team verbeteringen door die Quint als bedrijf helpen optimaliseren.

Waar heeft Odoo in bijgedragen
Quint vindt Odoo gemakkelijk te gebruiken zonder grote handleidingen te hoeven gebruiken. Dankzij Odoo zijn ze nu in staat om het bedrijf te runnen zoals ze willen met hun specifieke gewenste functionaliteiten.

Odoo stelt Quint in staat om adviesprojecten beter te volgen, zowel op basis van hun huidige status als in hun prognose. Hierdoor kunnen zij pro actiever sturen, wat resulteert in minder overschrijdingen. Het logistieke proces rondom trainingen verloopt volledig geautomatiseerd in Odoo. Cursisten krijgen hun trainingsinformatie en -materiaal op vaste tijden voorafgaand aan de training. De werklast op kantoor is hiermee verminderd en de klanttevredenheid verbeterd.

Op elke plaats, op elk moment en op elk apparaat heeft Quint direct toegang tot hun kernsoftware. Door alle kernactiviteiten in Odoo te laten verlopen, is Quint erin geslaagd haar efficiëntie en (klant)communicatie te verbeteren. Een betere controle zonder in te boeten op flexibiliteit, dat is precies wat Odoo mogelijk maakt. De consultancybranche verandert snel. Met Odoo heeft Quint een solide basis waarmee ze niet alleen dit tempo kunnen bijhouden, maar ook voorop kunnen blijven lopen.

Meer informatie over Quint? Bezoek de Quint website www.quintgroup.com

Delen

Klantcase Quint
B-informed, Peter Dijkstra
19 februari, 2020
Deel deze post
Klantcase Sanitairkamer
Droombadkamers maken met Odoo